Πόσοι ηλίθιοι μπορείτε να μαζευτείτε σε ένα group του Facebook?
Δημοσιευμένο από Nikos στην κατηγορία Blog, tags: Internet, Απόψεις, Ηλιθιότητα, Παιδεία, Πολιτισμός
Το έχω ξαναπεί, το να βλέπεις τον τρόπο που αξιοποιείται η τεχνολογία στην Ελλάδα, είναι σαν να βλέπεις έναν πίθηκο που του έδωσες πιρούνι να φάει και αυτός το χρησιμοποιεί για να ξύσει τον κώλο του. Ελάχιστοι χρησιμοποιούν το e-banking αντί να τρέχουν στις ουρές του δημοσίου, ελάχιστοι χρησιμοποιούν το Skype αντί να πληρώνουν εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, ελάχιστοι κάνουν έρευνα και αγορές απο εξωτερικό αντί να πληρώνουν διπλάσιες τιμές στα ελληνικά καταστήματα. Όλοι όμως ξέρουν να μπαίνουν σε ηλίθια group του facebook, πολλές φορές μάλιστα έχοντας την ψευδαίσθηση οτι ο αριθμός των ατόμων που μαζεύουν σε ένα group, φέρνει και κάποιο αποτέλεσμα στην πραγματική τους ζωή, έξω απο την οθόνη.
Ίσως είναι κι αυτό σύμπτωμα του «επαναστάτη του καναπέ», που μπαίνοντας σε ένα group πιστεύει οτι ενίσχυσε κι αυτός κάποιον σκοπό. Ίσως είναι απλώς ένας τρόπος να καθησυχάζει κανείς τη συνείδησή του, με το σκεπτικό οτι «εγώ την προσπάθειά μου την έκανα». Ίσως πάλι να είναι απλώς ηλιθιότητα, και άλλες φορές ένας τρόπος να εκτονώνεται κανείς, να καθησυχάζει τις ανασφάλειές του, ή να βγάζει τα κόμπλεξ του σε ρατσιστικά και εθνικιστικά group. Από την «επανάσταση του καναπέ», στο «νταηλίκι του καναπέ».
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, τα εκατοντάδες group που βρίζουν Τούρκους, Σκοπιανούς, Αλβανούς, και οποιονδήποτε δεν διάλεξε να γεννηθεί σ’ αυτή τη χώρα, αλλά και τα εκατοντάδες group που απλώς μας λένε πόσο γαμάτοι είναι οι Έλληνες. Προσωπικά δεν ξέρω που τη βρίσκουν την υπερηφάνεια σε αυτά τα group. Υπάρχουν πολλά πράγματα για τα οποία μπορώ να αισθανθώ υπερήφανος που είμαι Έλληνας, το μίσος όμως, ο ρατσισμός και η αλαζονεία μόνο ντροπή μου προκαλούν, και απέχθεια. Χαίρομαι όταν βλέπω ελληνικά group να εξυπηρετούν φιλανθρωπικούς σκοπούς. Χαίρομαι να βλέπω group που έχουν σκοπό την ενημέρωση για την πρόληψη ασθενειών. Χαίρομαι όταν βλέπω group να υποστηρίζουν την παγκόσμια ειρήνη, την οικολογική συνείδηση, την σφαιρική ενημέρωση, την τέχνη, την παιδεία, την επιστήμη, την τεχνολογία, τον αθλητισμό. Όταν όμως βλέπω group που φτιάχνονται μόνο και μόνο για να βρίσουν, να κοντράρουν, και να ανταγωνιστούν γειτονικές χώρες, απλώς λυπάμαι. Και πολύ περισσότερο λυπάμαι όταν βλέπω επαφές μου, και ανθρώπους που πίστευα οτι τους ξέρω έστω και λίγο, να γίνονται μέλη σε τέτοιου είδους ρατσιστικές ομάδες.
Στις περισσότερες περιπτώσεις βέβαια, η δημιουργία τέτοιων ομάδων οφείλεται καθαρά σε πιθηκισμό. Ό,τι κατακρίνουμε και κατηγορούμε, με την πρώτη ευκαιρία το αναπαράγουμε, πέφτοντας κι εμείς στο ίδιο επίπεδο. Ξεχνάμε οτι όσο ασχολείσαι με τους βλάκες, βλάκας γίνεσαι κι εσύ. Έβγαλαν group που κοροϊδεύει την ελληνική σημαία οι Αλβανοί, να βγάλουμε κι εμείς να κοροϊδέψουμε τη δικιά τους. Έκαναν group να μαζευτούν όλοι οι Σκοπιανοί, να βγάλουμε κι εμείς να μαζευτούμε περισσότεροι. Έβγαλαν group οι Τούρκοι με ιμάμ μπαϊλντί και πασά κιοφτέσι, να βγάλουμε κι εμείς ένα με χωριάτικη και τζατζίκι, και δυο απ΄ όλα στο χέρι. Και μην ακούσω μαλακίες, οτι «έτσι αγωνιζόμαστε για την πατρίδα». Όποιος πιστεύει οτι μπαίνοντας σε ένα group με τίτλο «Οι Τούρκοι μάζεψαν 100.000 μέλη, εμείς θα μαζέψουμε 200.000!» καταφέρνει κάτι προς όφελος της πατρίδας του, είναι τουλάχιστον χαζός.
Υπάρχουν βέβαια και group με τα οποία δεν συγχύζομαι, αλλά μου προκαλούν μεγάλη απορία. Κάτι σελίδες με θέμα «πόσο γαμάτοι είμαστε οι Έλληνες», και «πόσο περήφανοι είμαστε που ζούμε σε αυτή τη χώρα» και κάτι τέτοια, και οι τίτλοι είναι κάπως έτσι: «Eimacte perifani p geni9ikame ellinc». Πώς στο διάολο ρε παιδιά είστε τόσο περήφανοι για την Ελλάδα, και ταυτόχρονα κατακρεουργείτε ανελέητα το ελληνικό αλφάβητο?… Συμφωνώ, να φτιάξεις ένα group για την Ελλάδα… αλλά φτιάξτο στα ελληνικά! Γιατί ο τίτλος και το περιεχόμενο να είναι λες και το έγραψε ομογενής στην Αυστραλία μετά απο εγκεφαλικό επεισόδιο? Άλλα τέλος πάντων, τα greeklish είναι μεγάλο θέμα, θα τα πιάσω διεξοδικά σε άλλο post.
Mια και έπιασα αυτό το θέμα, ας εκφράσω και την απορία μου για το άλλο μεγάλο «ρεύμα» στο facebook, τα group που ξεκινάνε με τη φράση «ki egw» (σε greeklish πάντα), και συνεχίζουν με κάτι εντελώς αυτονόητο και ανούσιο. Παραδείγματα: (Δεν τα γράφω σε greeklish γιατί δεν μου βγαίνει): Κι εγώ όταν ξαπλώνω σκέφτομαι διάφορα πριν με πάρει ο ύπνος. Κι εγώ βαριέμαι να κάνω δουλειές. Κι εγώ ξύνομαι όταν με πιάνει φαγούρα. Κι εγώ τρώω όταν πεινάω, και κάθε είδους άλλη αυτονόητη βλακεία. Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω τη λογική σε αυτά τα group. Τα groups στο facebook, δημιουργήθηκαν ώστε να μπαίνουν άτομα με κοινά ενδιαφέροντα, με κοινή δράση, με σκοπό την καλύτερη επικοινωνία. Γι αυτό έχουν και το tab «discussion», ώστε τα μέλη να ανοίγουν θέματα συζήτησης. Κι εδώ μου φαίνεται ταιριάζει γάντι και το παράδειγμα στην αρχή του κειμένου, με τον πίθηκο και το πιρούνι. Δίνεις στους χρήστες τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν ένα εργαλείο για επικοινωνία, και αυτοί ξύνουν τον κώλο τους.
Τέλος, σχετικά με τα group του στυλ «Δες ποιός βλέπει το προφίλ σου», «Βάλε dislike button», «Βάλε themes στη σελίδα σου» κλπ κλπ. Οι οδηγίες που έχουν συνήθως όλα αυτά τα group, είναι: «1. Γράψου στο group, 2. Κάλεσε όλες τις επαφές σου, 3. Θα σου στείλουμε το link με τις οδηγίες». Ένας τρόπος, είναι να ακολουθήσετε τις παραπάνω οδηγίες. Ο δεύτερος τρόπος, είναι να μην πρήξετε όλες τις επαφές σας με ενοχλητικές προσκλήσεις, να μην γραφτείτε στο group, αλλά να πάτε σε μια σελίδα που λέγεται google.com, και να γράψετε: «Facebook dislike button». Θα βρείτε όλες τις πληροφορίες που θέλετε. Ένα plugin για Firefox είναι, δεν είναι πυρηνική φυσική. Όσο για το «δες ποιός βλέπει το προφίλ σου», μην κουράζεστε άδικα. Το Facebook δεν επιτρέπει την προσθήκη script, κάτι που είναι αναγκαίο για την παρακολούθηση επισκεπτών σε κάποια σελίδα, με κάποιο εργαλείο όπως το google analytics. Με μια αναζήτηση στο google, μπορείτε να μάθετε πολύ περισσότερα απ’ όσα θα μαθαίνατε μέσα απο οποιοδήποτε group στο facebook. Δοκιμάστε το.
Τι μπορούμε να κάνουμε για να ηρεμήσουμε απο τα βλαμμένα group, τις ενοχλητικές προσκλήσεις για fan pages, και τα ανούσια παιχνιδάκια που γεμίζουν κάθε μέρα το news feed μας? Να σβήσουμε το λογαριασμό μας στο Facebook? Υπερβολικό. Να βγάλουμε το άχτι μας στο προσωπικό μας blog? Αυτό είναι προαιρετικό. Μια καλή λύση, είναι το facebook lite. Για όσους δεν το ξέρουν, μπορείτε να μπαίνετε στο facebook απο τη σελίδα lite.facebook.com . Είναι το ίδιο ακριβώς Facebook, με τη διαφορά οτι δεν υπάρχουν group, δεν υπάρχουν pages, και δεν υπάρχουν παιχνιδάκια, quiz, και applications. Όσοι λοιπόν δεν ενδιαφέρεστε για τα παραπάνω, μπορείτε να μπαίνετε απο κει, και να βλέπετε μόνο ο,τι σας ενδιαφέρει. Τα updates των επαφών σας, τις φωτογραφίες, τα links, το chat, τα ουσιώδη τέλος πάντων, χωρίς τις υπόλοιπες βλακείες.
Βέβαια έτσι δεν θα έχετε πρόσβαση στο fan page του Stupidity.gr, και ξέρω πόσο δύσκολο είναι να το αποχωριστείτε…
Αλλά αν είναι να απαλλαχτούμε απο τα ηλίθια group, χαλάλι!


9 votes
Άρθρα (RSS)
Έχεις δίκιο στα περισσότερα που λες εδώ Νίκο μου. Κι εγώ σκεφτόμουν να το κλείσω το ρημάδι σε κάποια φάση αλλά δεν το έκανα γιατί υπάρχουν άτομα στο εξωτερικό με τα οποία κρατάω επαφή μόνο από κει. Τα περισσότερα applications τα αφαίρεσα και κράτησα μόνο τα γκρουπς και κάτι παιχνιδάκια όπως το bricks breaking που το παίζω πολύ καιρό μόνη μου και μου άρεσε η δυνατότητα να βλέπω τα σκορ άλλων. Απο κει και πέρα όλα τα invitation που δέχομαι για παιχνίδια, γκουπ άσχετα ή παλαβά και τα λοιπά απλά δεν τα αποδέχομαι και τελειώνει εκεί το θέμα.
Όντως το facebook μπορεί να καταντήσει κουραστικό αλλά μόνο αν το αφήσεις. Αλλιώς είναι απλά ένας άλλος τρόπος να κρατήσεις επαφή με κάποια άτομα
[Απάντηση]
Έχεις δίκιο, αν χρησιμοποιήσεις σωστά το Facebook είναι πάρα πολύ χρήσιμο εργαλείο, κι αυτό όχι γιατί είναι κανένα επαναστατικό site. Απο social networks υπάρχουν πάρα πολλά, και πιο λειτουργικά, πιο καλοφτιαγμένα, με λιγότερα προβλήματα και περισσότερες δυνατότητες απο το Facebook. Αλλά καλώς ή κακώς, το Facebook διαδόθηκε απίστευτα, και μπορείς να βρεις εκει μέσα σχεδόν όλους τους γνωστούς σου. Αυτό και μόνο, το κάνει το πιο ισχυρό social network σήμερα. Παρ’ ότι είναι όμως λίγο περιορισμένες οι δυνατότητες που σου δίνει να το φέρεις στα μέτρα σου, χρησιμοποιώντας μερικά εργαλεία όπως να αποκλείσεις απο το feed παιχνίδια που δεν σε ενδιαφέρουν, και να χρησιμοποιήσεις λίστες για τις επαφές σου, ωστε να βλέπεις στο feed κάθε φορά μόνο ο,τι σε ενδιαφέρει, «καθαρίζει» κάπως η σαβούρα που βλέπεις καθημερινά.
Με την ευκαιρία, να ξεκαθαρίσω κάτι, γιατί τώρα που ξαναβλέπω το κείμενο ακούγεται λίγο «κακία» για κάποιους. Δεν με ενοχλούν όσοι μπαίνουν στα γκρουπ «Κι εγώ κάνω αυτό, κι εγώ κάνω το άλλο». Πολλοί το βλέπουν σαν παιχνιδάκι, έτσι γουστάρουν να περνάνε την ώρα τους στο Facebook και καλά κάνουν, δεν μου πέφτει λόγος. Ο λόγος που το γενικεύω και το χαρακτηρίζω κι αυτό μια μορφή χαζομάρας, είναι οτι ο κόσμος είναι όλη μέρα στο internet, αλλά ταυτόχρονα δεν ξέρει να το χρησιμοποιεί! Είναι σαν να αγοράσεις αυτοκίνητο, και να μπαίνεις μέσα μόνο για να κουνάς μπρος-πίσω το κάθισμα χωρίς να βάζεις ποτέ μπρος. Αυτό είναι χαζομάρα, να έχουμε ένα τόσο χρήσιμο εργαλείο, και αντί να το αξιοποιούμε, να το χρησιμοποιούμε μόνο για βλακείες. Δεν θεωρώ οτι όποιος μπει σε τέτοια γκρουπ, σημαίνει αυτομάτως οτι είναι βλάκας. Για να μην παρεξηγούμαστε!
[Απάντηση]
ΕΘIΣΜΟΣ.
Ξεχαστε την γλωσσα σας
Ξεχαστε την θρησκεια σας
Ξεχαστε την ζωη εκτος οθονης
Ξεχαστε την Προσωπικοτητα σας
Ειναι ο ΤΕΛΕΙΟΣ μηχανισμος πλυσης εγκεφαλου , και κανενας αλλα ΚΑΝΕΝΑΣ δεν προκειται να γλιτωσει….
Μην κοιτας εμας που οταν γεννηθηκαμε δεν ειχαμε κινητα τηλεφωνα.
Το facebook καταφερε να κανβει αυτο που πολλοι προσπαθησαν
Να κανει τον κοσμο μια μαζα …..
Ειμαι σιγουρος οτι σε μερικες γεννιες απο τωρα δεν θα υπαρχουν ποντιοι , βλαχοι , ντοπιοι , Ελληνες , Τουρκοι , Χριστιανοι , βουδιστες . Αλλα μονο groops….
Και ολα αυτα βεβαια για να μπορουν οι κυβερνησεις να ελεγχουν την ῾μαζα¨ …
[Απάντηση]
napoleon Reply:
Απριλίου 3rd, 2010 at 9:32 μμ
Γεια στο στόμα σου ρε Nast! Εγώ προσωπικά είμαι κατά του ηλεκτρονικού φακελώματος και γι’ αυτό δεν έχω facebook. Είμαι όμως περίεργος τι θα γινόταν αν έκανα ένα λογαριασμό και έφτιαχνα ένα group με τίτλο «eimai kata tou facebook» πόσοι θα γίνονταν μελη!
[Απάντηση]
Nast Reply:
Απριλίου 5th, 2010 at 4:46 μμ
Θα γινοταν αυτο ακριβως που εγινε με τα groops ῾»μην καταστρεφεται την Ελληνικη γλωσσα με greeklish» . Ολοι θα γινοντουσαν μελη , και ολοι θα συνεχιζαν να γραφουν greeklish :S
[Απάντηση]
Πράγματι, πέρα απο την πλάκα, έχει και σοβαρές κοινωνικές επιπτώσεις το Facebook. Κάποτε όταν ο κόσμος ήθελε να διαμαρτυρηθεί, έβγαινε στους δρόμους. Σιγά σιγά, για να διαμαρτυρηθούν φτιάχνουν group στο facebook και μαζεύονται πολλά άτομα, έχοντας την ψευδαίσθηση οτι έτσι καταφέρνουν κάτι, οτι αντιδρούν. Και όσο ο κόσμος είναι απασχολημένος με το να μπαίνει σε γκρουπάκια, άλλοι κάνουν κουμάντο ανενόχλητοι.. Και εύκολος έλεγχος της μάζας όπως λες, αλλά και κανένα κόστος αντιδράσεων, και φυσικά καμία δύναμη στους χρήστες. Αν για παράδειγμα, όλοι αυτοί οι εκατοντάδες χιλιάδες που μπήκαν σε γκρουπ για τη Μακεδονία, έβγαιναν στους δρόμους, συμμετείχαν σε κινητοποιήσεις, οργανώναν κοινωνικές ομάδες και δρούσαν σαν ενεργοί πολίτες αντί να μαλακίζονται στο facebook, θα είχαμε τις ίδιες εξελίξεις στο θέμα των Σκοπίων? Δεν νομίζω.. Και αυτό είναι μόνο ένα παράδειγμα απο τα χιλιάδες αιτήματα που διατυπώνονται στο facebook, που φυσικά ποιός χέστηκε. Καμία κυβέρνηση δεν φοβάται αυτά τα group. Κοινώς, με τα αντιδραστικά groupάκια του facebook, τους κλάνουμε τα αρχίδια.
[Απάντηση]
DaisyCrazy Reply:
Ιανουαρίου 19th, 2010 at 12:09 μμ
Θα διαφωνήσω λίγο εδώ. Ίσως αν όντως έβγαιναν όλοι αυτοί που συμμετέχουν στο γκρουπ στους δρόμους κάτι να άλλαζε. Όμως ξέροντας τους καιρούς και τη νοοτροπία του κόσμου να κάθεται στα αυγά του που λέμε, το να μπει σε ένα γκρουπ είναι κατι παραπάνω από το να μην κάνει τίποτα – το τίποτα είναι η πιο πιθανή αντίδραση στις πιο πολλές καταστάσεις. Άρα από το τίποτα, το κάτι έστω και η συμμετοχή σε ένα γκρουπ κάτι λέει σε αυτούς που θέλουν να ακούσουν.. Γνώμη μου φυσικά.
[Απάντηση]
Nikos Reply:
Ιανουαρίου 19th, 2010 at 2:33 μμ
Φαντάζομαι οτι αν με ρώταγε ένας ξένος, απο κάποια ευρωπαϊκή χώρα «Καλά, σας πήραν το όνομα Μακεδονία, και δεν αντιδράσατε?», και του απαντούσα «Πώς δεν αντιδράσαμε! Φτιάξαμε ένα σωρό γκρουπ στο facebook! Να δεις πόσοι μαζεύτηκαν, χαμός έγινε!»… Μάλλον θα γέλαγε ο άνθρωπος. Μου φαίνεται λίγο λυπηρό να το θεωρήσουμε «απο το τίποτα, κάτι είναι κι αυτό». Δεν θέλω να πιστεύω πως αυτό είναι το περισσότερο που μπορούμε να κάνουμε σαν κοινωνία, γιατί αυτό σημαίνει οτι είμαστε πάρα πάρα πολύ αδύναμοι. Και δεν λέω μόνο για τα μεγάλα ζητήματα, αλλά και για τα μικρότερα. Για παράδειγμα, θα δεις πάρα πολλά γκρουπ να φωνάζουν για την εγκατάλειψη των κατοικίδιων, για τη φροντίδα των αδέσποτων κλπ. Δεν λέω να μη γίνουν αυτά τα γκρουπ, αλλά το πρόβλημα όπως είπα και παραπάνω, είναι όταν κάποιος αρκείται μόνο σε αυτή τη δράση, καθησυχάζοντας τη συνείδησή του. Αν τα εκατοντάδες, ακόμα και χιλιάδες μέλη που γράφτηκαν σε ένα τέτοιο γκρουπ, μάζευαν υπογραφές ή χρήματα, και απαιτούσαν απο τον δήμο να φτιάξει ένα κέντρο προστασίας αδέσποτων ζώων, δεν θα είχε περισσότερες πιθανότητες να φέρει αποτέλεσμα απο το «μπήκα στο γκρουπ, και το έστειλα και σε φίλους μου»?.. Η ίδια λογική που είπα και παραπάνω, να μπεις δηλαδή σε ανούσια γκρουπάκια να κάνεις το χαβαλέ σου, αλλά αξιοποίησε και λίγο δημιουργικά το internet, όχι μόνο αποβλάκωση στο facebook. Αυτό είναι το πρόβλημα με τα γκρουπ, δεν χρησιμοποιούνται σαν ένα ακόμα μέσο συσπείρωσης, επικοινωνίας και οργάνωσης, αλλά σαν λύση. Δεν είναι λύση όμως, απο μόνα τους δεν φέρνουν κανένα αποτέλεσμα. Σίγουρα είναι ένα δυνατό εργαλείο για να ακούγονται τα αιτήματά μας. Δεν φτάνει όμως μόνο να διατυπώνουμε τα αιτήματα, πρέπει να τα διεκδικούμε κι όλας. Και φυσικά όταν λέω «να έβγαιναν στους δρόμους», δεν εννοώ μόνο πορείες και διαδηλώσεις, γιατί κι αυτό πολλές φορές δεν φέρνει κανένα αποτέλεσμα, όσο άλλες πιο ουσιώδεις ενέργειες. Εννοώ και τον εθελοντισμό, τη δημιουργία κοινωνικών και πολιτισμικών ομάδων, τις πρωτοβουλίες που μπορεί να πάρει ο καθένας μόνος του, την εφαρμογή όλων αυτών των ιδεολογιών που έχει ο καθένας στην καθημερινή του ζωή, τη μέριμνα για την παιδεία, τη μόρφωση, την τέχνη, όλα αυτά που μπορούν να χαρακτηρίσουν κάποιον «ενεργό πολίτη». Ίσως τα γκρουπ να είναι καλύτερο απο το τίποτα, αλλά και πάλι δεν είναι αρκετά, απο μόνα τους δεν είναι τίποτα.
[Απάντηση]
Σε πάω ρε φίλε Νίκο τα λες πολύ σωστά και πολύ γαμάτα, ελπίζω όμως να είμαι είσαι κ εσύ μόνο πίσω από το pc και όταν χρειαστεί να βγαίνεις στον δρόμο δεν πιστεύω όμως ότι είσαι τέτοιο άτομο(π τα λέει μόνο πίσω από το pc) καλή συνέχεια στο blog..:)
[Απάντηση]
Nikos Reply:
Ιανουαρίου 21st, 2010 at 8:27 μμ
Να ‘σαι καλά φίλε! Δυστυχώς στα λόγια όλοι καλοί είμαστε, αυτό που έχουμε ανάγκη είναι οι πράξεις. Τώρα κατα πόσο τα εφαρμόζω εγώ.. αυτό μάλλον είμαι ο τελευταίος που θα το κρίνει. Σίγουρα δεν θεωρώ τον εαυτό μου «Μητέρα Τερέζα», αλλά δεν επαναπαύομαι ποτέ με τη λογική «οκ, εγώ την καλή κίνηση την έκανα». Όλοι έχουμε στο κεφάλι μας ιδεολογίες, και μια άποψη για το ιδανικό, αλλά το να φτάσουμε αυτό το ιδανικό είναι και το πιο δύσκολο. Πιστεύω η αρχή, είναι πάντα να έχουμε περισσότερες απαιτήσεις απο τον εαυτό μας, να μην επαναπαυόμαστε με κάθε «καλή πράξη» που κάνουμε, να εφαρμόζουμε στην καθημερινή μας ζωή όλους αυτούς τους «κανόνες ηθικής» και να λειτουργούμε με γνώμονα ο,τι θεωρούμε σωστό, και να κρατάμε ανοιχτούς τους ορίζοντές μας. Μόνο έτσι θα διαμορφώσουμε προσωπικότητα και θα έχουμε τη δυνατότητα να κρίνουμε, ώστε να μπορέσουμε να διεκδικήσουμε το ιδανικό και να διώξουμε οτιδήποτε σκάρτο…
[Απάντηση]
Όσο συμφωνώ στο μισό post, άλλο τόσο διαφωνώ στο άλλο μισό. Τα γκρουπάκια με αυτονόητα πράγματα σαφώς και είναι εντελώς ηλίθια, όπως και τα γκρουπάκια με ατάκες ή «όμορφα» λόγια. Η ηλιθιότητα όμως δεν είναι στα γρουπάκια αυτά καθ’ αυτά, αλλά στο γεγονός ότι αφού κάποιον τον εκφράζει το » 8elw kapoies stigmes n anoixw t stoma m k n mlisw alla lew dn gamietai..??» (πετάχτηκα λίγο το facebook να βρω ένα τυχαίο τέτοιο γρουπ), ας το βάλει στο status του. Το νόημα των groups είναι να μαζευτούν άτομα που συμφωνούν με τον τίτλο. Στο συγκεκριμένο group που παρέθεσα δεν γίνεται να υπάρχει άνθρωπος που να διαφωνεί γιατί δεν διατυπώνει μια θέση αλλά μια ανάγκη που όλοι μας έχουμε νιώσει κάποια στιγμή. Πιστεύω πως οι δημιουργοί τέτοιων ομάδων στοχεύουν στο να μαζέψουν «όλο» τον κόσμο στο γκρουπ τους, μιας και όλους μας αντιπροσωπεύει. Αυτό σαφώς και είναι ηλίθιο και ανούσιο μιας και δεν θα βγει κάτι από μια τέτοια συγκέντρωση.
Από την άλλη πλευρά, ομάδες που υποστηρίζουν μια θέση όπως υπέρ/κατά κάποιου κόμματος, υπέρ/κατά των μεταναστών, θέματα εξωτερικής πολιτικής κτλ, έχουν σαφέστατο νόημα. Μην ξεχνάμε πως υπάρχουν 400.000 περίπου Έλληνες στο facebook και όταν βλέπεις π.χ την ομάδα «H APANTISH MAS STIN TOYRKIKI SELIDA POY EXEI 200.000 MELH EMEIS 300.000″ να έχει 340.000 μέλη περίπου, αυτό λέει πάρα πολλά. Οι δημοσκοπήσεις που γίνονται για το ποιό κόμμα θα βγει, βασίζονται σε πολύ μικρότερο δείγμα. Τέτοιου είδους ομάδες λοιπόν, κατα την γνώμη μου, δείχνουν ξεκάθαρα τις τάσεις της κοινής γνώμης. Δεν λέω πως αυτές οι τάσεις είναι σωστές/ηθικές/καλές κτλ απλά λέω πως μόνο άχρηστες δεν είναι αυτές οι ομάδες. Σίγουρα δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι στην ζωή μας το γεγονός ότι η συγκεκριμένη ομάδα έχει τόσα μέλη μιας και αν χρειαστεί να γίνει π.χ μια πορεία, οι περισσότεροι θα την δουν από τον καναπέ τους, αλλά μήπως και στην πραγματική ζωή δεν είναι έτσι? Η μισή Ελλάδα σχεδόν έχει αριστερές απόψεις για παράδειγμα αλλά στις πορείες ούτε το 1% αυτών δεν βλέπουμε.
Το κακό με όλες αυτές τις ομάδες, είναι το πλήθος τους. Κάθε ομάδα έχει φτιαχτεί τουλάχιστον 2 φορές και ειδικά αυτές που είχαν επιτυχία, έχουν τουλάχιστον 5 αντιγραφές. Έτσι, ή θα μπαίνουμε σε όλες τις ομάδες που ο τίτλος τους μας αντιπροσωπεύει (εκτός των ηλίθιων φυσικά) χωρίς να υπάρχει συζήτηση, ή που θα μπαίνουμε σε λίγες και θα είμαστε ενεργοί σε συζητήσεις, αντιπαραθέσεις κτλ.
Τέλος, πάντα οι πολλοί θα χρησιμοποιούν τα τεχνολογικά εργαλεία με χαζούς τρόπους, όπως τα πρώτα cd-rom που τα χρησιμοποιούσαν για να στερεώνουν τον καφέ τους. Ο καθένας τα χρησιμοποιεί για να εξυπηρετήσει τον σκοπό του άσχετα αν π.χ αγοράζει μια ferrari για να πηγαίνει κάθε Σάββατο super market. Θα περάσει ο καιρός και θα μάθει τί μπορεί να κάνει με μια ferrari, με ένα facebook κτλ…
Sorry για το μεγάλο πόστ! Δεν γράφω συχνά σε blogs!
[Απάντηση]
Nikos Reply:
Ιανουαρίου 24th, 2010 at 3:04 πμ
Καλώς τον!
Καλά τα λες Ευριπίδη, αυτή είναι μια άλλη πτυχή του θέματος των group (και γενικότερα των social networks τελευταία), για την οποία είχα επίσης δυο-τρια πράγματα στο μυαλό μου να γράψω αλλά εν τέλει δεν αναφέρθηκα εκεί, και κακώς γιατί συμφωνώ μαζί σου σ’ αυτό που λες. Σαφώς και τα γκρουπ είναι ένα μέσο για να βγάλουμε στατιστικά για την κοινή γνώμη. Κάτι που φάνηκε άλλωστε και με την μεγάλη εξάπλωση του twitter στο εξωτερικό, και σιγά σιγά και στη χώρα μας. Όχι μόνο είναι ένα χρήσιμο εργαλείο μόνιμων και ανέξοδων δημοσκοπήσεων, αλλά το χρησιμοποιούν άλλωστε και οι ίδιες οι κυβερνήσεις (συμπεριλαμβανομένου και του πασοκ) για να παρακολουθούν την κοινή γνώμη. Και φυσικά αυτό είναι και ένα μεγάλο βήμα ωστε να ακούγεται η φωνή του κάθε πολίτη μέσω internet. Το κατα πόσο λαμβάνεται υπ’ όψη αυτή η φωνή είναι άλλο θέμα, αλλά σαφώς είναι μια θετική εξέλιξη. Και είδαμε άλλωστε και τις τελευταίες αλλαγές στη λειτουργία του Facebook, και πόσο προσπαθεί σιγά σιγά να πάρει στοιχεία απο το twitter. Και μόνο οι αλλαγές που έκανε πρόσφατα ωθώντας ουσιαστικά τον κόσμο να έχει δημόσιο το προφίλ του και τις αναρτήσεις του, είναι ένα δείγμα οτι τα social networks ξεφεύγουν σιγά σιγά απο τη λογική μόνο της επικοινωνίας με φίλους και γνωστούς, και γίνονται ένα μέσο δημόσιας έκφρασης. Τώρα αν είναι καλό αυτό η κακό, δεν μπορώ να το αναλύσω αυτή τη στιγμή, αφού άλλο το twitter που βάζουμε μόνο ένα όνομα, άλλο το facebook που περιέχει προσωπικές πληροφορίες, φωτογραφίες κλπ.
Βέβαια, μην ξεχνάμε και την αρνητική πλευρά των group. Τα πάντα άλλωστε έχουν και τις αρνητικές επιπτώσεις, ειδικά όταν χρησιμοποιούνται απο λάθος χέρια. Όπως πολύ σωστά λοιπόν είπε και ο φίλος Nast στο σχόλιό του, τα γκρουπ αυτά συνεισφέρουν και στο να γίνει ο κόσμος μια μάζα η οποία μπορεί να ελεγχθεί και να κατευθυνθεί με μεγαλύτερη ευκολία. Και συμπληρώνω κι εγώ, την εκμετάλλευση για στοχευμένη διαφήμιση, και γενικώς την ώθηση αυτής της μάζας σε καταναλωτικά πρότυπα. Φαινόμενο άλλωστε που τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει φοβερή άνοδο στα social networks, αλλά και γενικότερα στο internet.
Επίσης, όπως είπες κι εσύ, υπάρχουν «ελαττώματα» στη λειτουργία των group ως στατιστικού μέσου. Απο τη στιγμή που δεν είναι επίσημα, ο καθένας φτιάχνει ο,τι του κατέβει, και για κάθε θέμα υπάρχουν δύο, και τρία, πολλές φορές και δεκάδες παρόμοια group, δεν μπορούμε να βγάλουμε πολλές φορές συμπέρασμα. Ούτε γίνεται να αθροίσεις τα μέλη των παρόμοιων γκρουπ αφού πολλοί μπαίνουν σε όλα ταυτόχρονα, ούτε να θεωρήσεις οτι πρόκειται για τα ίδια μέλη, ούτε τέλος πάντων να έχουμε μια ακριβή εικόνα που να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Και φυσικά θα έπρεπε να έχουμε και για κάθε γκρουπ και το αντίθετό του. Αν για παράδειγμα στο group «Οι Τούρκοι είναι τόσοι, εμείς θα μαζευτούμε τόσοι», υπήρχε και ένα γκρουπ «Εμείς πάλι χεστήκαμε πόσοι Έλληνες και Τούρκοι είναι στο κάθε γκρουπ», πολύ πιθανό να είχε πολύ περισσότερα μέλη. Θέλω να πω οτι τελικά αυτοί που διαφωνούν ή δεν ενδιαφέρονται για κάποιο θέμα, ίσως να είναι περισσότεροι, απλώς δεν κάνουν group για να πουν το αντίθετο αφού δεν τους απασχολεί.
Και τέλος, μην ξεχνάμε πως η στατιστική είναι μια ιδιαίτερα «πουτάνα» επιστήμη, αφού τα αποτελέσματα έχουν πολλούς τρόπους να παρουσιαστούν. Όπως για παράδειγμα, βλέπω πως αυτή τη στιγμή υπάρχουν 2.302.960 facebook profiles στην Ελλάδα, και 18.151.580 στην Τουρκία. Αν λοιπόν προσπαθήσω να δω στατιστικά το όλο θέμα της αντιπαράθεσης με την Τουρκία, θα βγάλω το εξής συμπέρασμα: Το 14% των Ελλήνων χρηστών ενδιαφέρεται για το ποιός έχει τα περισσότερα μέλη, και ασχολείται με την κόντρα Ελλάδας-Τουρκίας, αλλά μόλις το 0,001% των Τούρκων ασχολούνται με το θέμα. They don’t give a shit που λένε. Απο τη μία λοιπόν, μπορώ να σου πω «200.000 Τούρκοι έχουν κάνει group για να μας κοντράρουν!», και να φανεί ο αριθμός μεγάλος. Μπορώ όμως και να σου πω οτι μόνο το 0,001% των Τούρκων ασχολείται με τέτοια group, κάτι που σαφώς μπορεί να χαρακτηρισθεί «μια πολύ μικρή ομάδα Τούρκων που έχουν κόλλημα με αυτή την κόντρα». Οπότε ναι μεν τα group είναι ένα μέσο για να βγάζουμε στατιστικά συμπεράσματα, αλλά θα πρέπει αυτό να γίνεται με προσοχή, λαμβάνοντας υπ’ όψη όλους τους παράγοντες, κάτι που κανείς δεν κάνει, απλώς βλέπουν πόσα μέλη έχει ένα group.
Όσο για τη χρήση της τεχνολογίας… είναι ακριβώς όπως τα λες!! Μέχρι να περάσει ο καιρός και να μάθει ο κόσμος τι μπορεί να κάνει με την τεχνολογία.. έχουν πολλά να δούνε τα μάτια μας!!
[Απάντηση]
Το θέμα σου πάλι με έβαλε σε μπελάδες… Μου΄ρθε η ιδέα να μαζέψω κάποια απο τα groupάκια του fakebook(επιμένω να το λέω έτσι από τη μέρα που έμαθα γι’αυτό) και να τα παραθέσω εδώ με μικρούλια σχόλια, άλλοτε αστεία, άλλοτε λίγο ή περισσότερο επιτυχημένα (δεν ξέρω, κρίνε εσύ), άλλοτε αφοριστικά και ίσως καυστικά γιατί ας μήν ξεχνάμε ότι έτσι μίλησε ο Zaratustra….
Πάντως δεν θέλω να θίξω σε καμία περίπτωση αυτούς που τα απαρτίζουν!!!
Η αλήθεια είναι ότι κάποια από αυτά τα groupάκια είναι έξυπνα και με χιούμορ (ίσως το κακό είναι ότι επαναλαμβάνονται), κάποια άλλα με βρίσκουν εντελώς αντίθετο και για κάποια άλλα πιστεύω πως όχι μόνο τα μέλη τους, αλλά και οι εμπνευστές τους θα΄πρεπε να το ξανασκεφτούν πριν τα δημιουργήσουν. Το μόνο σίγουρο είναι πως με την μικρή έρευνα που έκανα κατάλαβα ότι μεγάλωσα (λίγο) και πως μπορεί εύκολα κάποιος να διακινδυνέψει την ψυχική του υγεία μέσω facebook…
(η σειρά τυχαία)
«ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΕΙ ΚΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ.» -Ταξική πάλη και κοινωνική αλλαγή με ένα κλικ…
«ΜΑΘΕ ΠΟΙΟΣ ΒΛΕΠΕΙ ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΟΥ.» -Ίσως κάποιος φίλος σου ή και κάποιος άγνωστος, πάντως βλέπει ότι δείχνεις τίποτα άλλο…
«ΤΟ FACEBOOK ΔΕΧΤΗΚΕ ΤΗ ΣΚΟΠΙΑΝΗ ΔΙΑΛΕΚΤΟ ΩΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ…ΝΤΡΟΠΗ!» -Ας μπούμε κι άλλοι στο facebook να το ντροπιάσουμε…
«ΤΑ ΣΚΟΠΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΡΧΙΑ ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΜΑΣ ΤΩΡΑ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΣΕΡΒΙΑ.» -Επεκτατισμός και πάλι με ένα κλικ…
«ΜΙΑ ΧΑΡΑ ΠΑΛΙΚΑΡΙ….ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΣΑΒΟΥΡΟΓΑΜΗΣ…..???» -Κοπελιά, πριν γίνεις μέλος θυμήσου μήπως κοιμήθηκες μαζί του…
«!!!!!!!!!ZHTEITAI PAPPOUS ME PARKINSON GIA NA RIXNEI TYRI STA MAKARONIA.!!!» -Παλιό, της εποχής μου… μάλλον βρήκα δουλειά…
«ΣΤΟΙΧΗΜΑ να γίνουμε οι θΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ 1.000.000 ΠΡΙΝ από τους ΑΘΗΝΑΙΟΥΣ…!!! » -Και να βγάλουμε ο ένας την σφηνωμένη μπουγάτσα του άλλου απο το μυαλό…
«GELATE ME MENA P EIMAI DIAFORETIKOS ALA EGW GELAW ME SAS P EISTE OLOI IDIOI.» -Oι nerds αντεπιτίθενται…
«Π.Ε.Ο.Σ=ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΟΟΟΟΟ ΣΟΥΛΤΑΝ!!» -Με ΠΑ.ΣΟ.Κ. προκοπή δεν είδαμε, βρε λές;;;
«For every person that joins 1p will be donated to help African Orphans» -1p, ίσως και 2π/3, για χρήματα έχω τις αμφιβολίες μου…
«ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΙΤΗ ΑΡΚΕΙ ΜΟΝΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΕ ΜΕΛΟΣ (ΣΤΕΙΛΕ ΤΟ ΠΑΝΤΟΥ)» -Και γιατί τρέχουν οι γιατροί χωρίς σύνορα; ας γίνουν μόνο μέλη…
«ΔΙΑΔΩΣΕ ΤΟ:Όλοι σε μια σελίδα για την μνήμη του Αλέξη Γρηγορόπουλου» -Ντροπή και μόνο ντροπή!!!
«H APANTISH MAS STIN TOYRKIKI SELIDA POY EXEI 200.000 MELH..EMEIS 300.000!!!» -Και μόλις μαζευτούμε θα πάρουμε και την Πόλη…
«ΘΑ ΣΟΥ ΦΥΓΟ ΚΑΙ ΘΑ ΚΛΑΙΣ…..(If I’m going ,you will cry..)» -Τα ελληνικά σου καλά, αλλά και τα αγγλικά σου ποίημα…
«to paidi m 8a einai PAOK..» – Το «καλό παιδί να΄ναι κι ό,τι να΄ναι» σε μετάφραση…
«ΕΓΩ ΘΑ ΚΑΠΝΙΖΩ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ 1η ΙΟΥΛΙΟΥ…!!!ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ…!!!» -Ένα group από Έλληνες για Έλληνες…
«ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΕ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ» -Δεν είναι τυχαία η Αναγνώριση της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού από το Σουηδικό Κοινοβούλιο, κάποιος πίεσε…
«Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΦΤΙΑΞΕ ΤΟ ΟΥΙΣΚΥ,Ο ΘΕΟΣ ΤΟ ΧΟΡΤΟ….ΠΟΙΟΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΕΣΑΙ;» -Από αυτούς κανέναν, θα πάρω μια κατσίκα να πίνω γάλα…
«Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΟ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ FOCUS & ΣΤΗ ΚΥΡΙΑ ΜΕΡΚΕΛ» -Όταν το facebook κάνει εξωτερική πολιτική κοιμάσαι ήσυχος…
«Next Top Male Model (Δήλωσε συμμετοχή με την φωτογραφία σου)» -Αχ ρε μάνα, και να μ΄έκανες όμορφο…
«Θέλουμε… γύρο με 1€, καφέ με 2 € και ποτό με 5 €!!!» -Μια κουταλιά καφές 2€, ένας γύρος 1€… Το επόμενο group θα λέγεται «Για μαλάκες πέρασες τους σουβλατζήδες;;;»
«Απ’ τη ζωή μου είσαι απών… ε και Youporn!!!» -Και Youporn και Meporn έχει άλλο λόγο ύπαρξης το inernet..;
«Bre dn gamieste…koumanto stn dikia sas zwh…ayth einai DIKIA MOY…!!!» -Δεν με καταπιέζει κανείς απλώς έγινα μέλος για να βοηθήσω τους υπόλοιπους με χρήσιμες συμβουλές, απο προσωπική πείρα…
«GIATI S DEYTER0LEPTA MP0ROUN N DIALYTHOUN TA PANTA?!!:@» -Ίσως γιατί ξεκίνησαν σε δευτερόλεπτα… you know «big bang»…
«ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΚΟΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ!!!!!!1″ -Τοτός: Μ’ αυτές τις κινητοποιήσεις ούτε βιβλίο δεν ανοίξαμε… Μαιρούλα: Έλα μωρέ γράφτο όπως να΄ναι!!!!!!!1
«gemise o l******s poutanes!!!» -Τα αστεράκια είναι κάποια πόλη της Ελλαδας, και το χειρότερο, το 64% των μελών γυναίκες απο το l******s. Άντε να βρει ο κάτοικος γυναίκα για σπίτι…
«Αν Υπήρχε Αγία Πουτάνα θα γιόρταζε η μισή Ελλάδα….» -Και αν η αγία πανήγυρις της εν λόγω επέφερε ικανοποιητικά κέρδη στην εκκλησία, θα γιόρταζε αύριο κιόλας την ιερή της μνήμη…
«I bet I can find 10,000,000 people who dont want FYROM named Macedonia» -Μην κλέβεις, 10,000,000 είναι μόνο οι Έλληνες, η μαγκιά είναι να βρεις 10 προθυπουργούς χωρών..!
Αντί επιλόγου επιλέγω (καλό αυτό, χα…) το «EΓΩ ΕΧΩ ΠΑΝΤΑ ΔΙΚΙΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΕΧΩ ΑΔIKO ΔΙΚΑΙΩΣ ΤΟ ΕΧΩΩΩ!!!!» και το αφήνω ασχολίαστο…
Τάδε έφη…
[Απάντηση]
Nikos Reply:
Απριλίου 8th, 2010 at 9:38 μμ
Χαχα!! Άψογος!
Θα μπορούσε να είναι ένα post απο μόνο του!
[Απάντηση]
Συγχωρέστε με αν επαναλαμβάνομαι, διότι δεν διάβασα και πολύ από τα πιο πάνω σχόλια απλά να πω και γω κάτι.
Και γω το φβ κάποιες φορές το είδα ως εργαλείο να οργανώσω τις επαφές μου, ως μέσο επικοινωνίaς και άλλων. Έλα όμως που στην πορεία τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Εντάξει, το θέμα των groups είναι αστείο. Είναι απλά γελοίο το να μπαίνεις σε ένα γκρουπ επειδή σου άρεσε η ατάκα ή επειδή σου θύμισε τα χρόνια στο δημοτικό. Είναι ηλίθιο. Γι’ αυτό δεν στέκομαι σε αυτό, αυτό είναι το τελευταίο.
Το θέμα είναι άλλο. Το θέμα είναι ότι από τότε που μου έμαθαν όλοι το φβ δεν μπαίνουν ΚΑΝ στο κόπο να σε ενημερώσουν για το τι γίνεται στη ζωη τους, να σου πουν τα νέα τους ρε παιδί μου, επειδή ανεβάσαν, λέει, ένα άλμπουμ με τίτλο -ξέρω γω- «Εκδρομή στην Αράχωβα». Πραγματικά, έχουν την εντύπωση ότι ανέβασαν μία φωτό και το να σου πουν προσωπικά τα νέα τους είναι περιττό. Θεωρούν αυτονόητο ότι θα δεις την φωτό και θα όλα οκ. Ε, αυτό είναι το αντίθετο της επικοινωνίας και της υγειούς διαπροσωπικής σχέσης. Άσε που η μόνη συμβολή του φβ στο να μάθω τα νέα κάποιου είναι το να μάθω μια άχρηστη πληροφορία του στυλ: «πωω μισώ το πρωινό ξύπνημα». Εντάξει, στα παπαρια μου, ας πούμε.
Άσε που σε βάζει σε μια τραγική λογική παρακολούθησης. Να μπεις στο προφίλ της φίλης σου της τάδε, να δεις τι φωτό ανέβασε, πόσο έχει αλλάξει από τότε κτλ. Ή ξέρω γω, να μπαίνεις να βλέπεις στάτους και δραστηριότητες γνωστών σου μπας και μπορέσεις από το ψαχούλεμα να βγάλεις ένα ιστορικό για το τι κάνουν. Ηδονοβλεψία σκέτη. Άσχημα πράγματα.
Κάτι ακόμα τραγικό που απεχθάνομαι έχει να κάνει με το attention whoring. Μιλάμε να καταβάλουν μια τόσο μεγάλη προσπάθεια εντυπωσιασμού κάποιοι, που απορώ αν κουράζονται ή όχι. Να θέλουν να τους εντυπωσιάσουν όλους με το πόσο καλά περάσαν με την γκόμενά τους χθες βράδυ («ax mwro mou seefxaristo gia thn teleia nuxta» -> εμετικό, σόρρυ κιόλας), για το πόσο καλά περάσαν στο κλαμπ τις προάλλες, με το να ποστάρουν φωτό από ανελέητη διασκέδαση, ή φωτό από τους γραμμωμένους κοιλιακούς, ή τέλος πάντων από το κωλοφτιαγμένο 106 που τους πήρε ο μπαμπάς το καλοκαίρι. Πραγματικά, όταν logαρω στο φβ νομίζω ότι ταξιδεύω σε έναν άλλον κόσμο που όλοι βγαίνουν κάθε μέρα, περνάνε κάθε μερα Τ-Ε-Λ-Ε-Ι-Α (δηλ αν την βγάλεις σπίτι μια μέρα με ταινία θα πάθεις κάτι) και γενικά που όλοι έχουν από κάτι να δείξουν. Μιλάμε για τραγικές καταστάσεις. Και δεν τα λέω από ζήλια προφανώς. Και γω γαμάτα περνάω κάποιες φορές, απλά δεν βρίσκω το λόγο να το δείξω, αυτό δεν θα το κάνει «πιο γαμάτα», θα παραμείνει «γαμάτα».
Και τέλος πάντων, το φβ για να βρεις φίλους παλιούς είναι μάπα. Για να μην είχες κάνει το κόπο να βρεις κάποια άτομα εδώ και 5-6 χρόνια σημαίνει ότι υπήρχε καποιος λόγος γι αυτό. Από προσωπική μου εμπειρία, με κάποια άτομα μιλήσαμε μετά από 6-7 χρόνια στο μσν 2 φορές, ανταλλαξαμε και ελπίδες να βρεθούμε και αυτό ήταν, πάπαλα. Ούτε ενδιαφέρθηκαν, ούτε ενδιαφέρθηκα να ξαναβρεθούμε, γιατί όπως αποδείχτηκε κανείς από τις δύο πλευρές δεν το χρειαζόταν.
Όπως και νά ‘χει το φβ έδωσε έδαφος πιο πολύ για κακό παρά για καλό. Τι να πώ; Ο καθένας με την κρίση του. Σόρρυ αν κούρασα και βγηκε μεγάλο το κείμενο.
Greetings
[Απάντηση]
Nikos Reply:
Μαΐου 3rd, 2010 at 1:53 πμ
Συμφωνώ σε όσα λες Jason. Εντάξει αναγνωρίζω βέβαια και μια καλή και χρήσιμη πλευρά στο facebook, αλλά αυτή έχει καταρριφθεί αφού ελάχιστοι το χρησιμοποιούν σωστά.. Όσο για αυτές τις κατηγορίες ανθρώπων που λες, το κουμπάκι «Hide» με έχει σώσει. Πραγματικά δεν την παλεύω να βλέπω την κάθε βλακεία του καθενός, γι αυτό έχω πατήσει hide σε πολύ κόσμο, και έχω κρατήσει στο feed μου μόνο τα φιλαράκια που με ενδιαφέρει να μαθαίνω τα νέα τους, που ξέρω οτι θα βάλουν κάνα ενδιαφέρον link, που θα κάνουμε κανα σχόλιο και λίγο χαβαλέ κλπ. Και στις κατηγορίες με τη σπαστική δραστηριότητα που ανέφερες, να συμπληρώσω τους τύπους που έχουν κομματικό blog και βάζουν 15 links τη μέρα απο πολιτικά άρθρα για το κόμμα τους, τους κολλημένους με τη μπάλα που βάζουν 10 βίντεο κάθε μέρα με γκολ της ομάδας τους και status updates μόνο με συνθήματα και τίποτα άλλο, και διάφορα άλλα (ας μη γίνω πιο κακός τώρα) που το μόνο που χρειάζεται είναι λίγη κοινή λογική ώστε να σκεφτείς οτι απο τα 150 άτομα που έχω στις επαφές, μόνο 4-5 μπορεί να ενδιαφέρονται να βλέπουν 15 links κάθε μέρα για το κόμμα μου, την ομάδα μου, τους αγαπημένους μου καλλιτέχνες απο το fame story κλπ. Οι υπόλοιποι 145 θα με κάνουν block!… Και τέλος έχω κάνει block όλα μα όλα τα applications, παιχνίδια και quizz, και πραγματικά καθάρισε το feed μου. Βλέπω μόνο τη δραστηριότητα των φίλων μου, και ο,τι άλλο με ενδιαφέρει. Ούτε ποιός πουλάει κότες στη φάρμα, ούτε ποιός καλλιεργεί κουκουνάρια, ούτε ποιός έστειλε σε ποιόν αρκουδάκια, σφηνάκια και σκατουλάκια. Δύο λειτουργίες είναι για ‘μένα οι πιο χρήσιμες για οργανωμένο facebook: To block, και οι λίστες επαφών!
[Απάντηση]
jason Reply:
Μαΐου 3rd, 2010 at 2:18 πμ
Σωστός. Λύσεις υπάρχουν και σε καμία περίπτωση δεν κατέκρινα το μέσο αυτό καθ’ αυτό. Το fb μια χαρά ωραία υπηρεσία είναι και σου δίνει και τις δυνατότητες που λες για να πετάξεις τα σκουπίδια. Απλά στην πράξη βλέπεις πράγματα που σου έρχεται να το σιχαθείς, και αντί να αρχίσεις τα hide και τα block ρίχνεις ένα φάσκελο και τραβάς ένα ντελίτ στο λογαριασμό σου και αρκείσαι στο μσν με τα ατομα που σε ενδιαφέρουν. Βέβαια, ακόμα αυτό το ντελίτ δεν το έχω τραβήξει γιατί δεν το χω σιχαθεί ακόμη τόσο και αναγνωρίζω ακόμα μια κάποια χρησιμότητά του. Αλλά ο καιρός γαρ εγγύς :P
[Απάντηση]
«Κι εγώ θα κάνω share αυτό το post στο fb!»
[Απάντηση]
Ayto to seite einai to pio ypoulo to skatoSEITE to pio ilithio kai ayta ta atoma akoma pio ilithia,Anikse ta matia sas ta oikonomane me ta kolopaixnidia tous
[Απάντηση]
Nikos Reply:
Ιουλίου 14th, 2010 at 10:30 πμ
Εντάξει, μην πάμε και στο άλλο άκρο. Έχει πολλά αρνητικά το facebook, αλλά πιστεύω ότι όπως κάθε εργαλείο, με τη σωστή χρήση μπορεί να φανεί πολύ χρήσιμο. Για κάποια groups πάντως θα συμφωνήσω: Είναι από τις μεγαλύτερες ηλιθιότητες που έχουν κάνει την εμφάνισή τους στο internet…
[Απάντηση]
na ftanoume sta akra pio gamimeni selida FU CK facebook
[Απάντηση]